Darbinieki, kuri pavada laiku tādos tīmekļa sociālajos tīklos kā
"Facebook" un "Twitter", britu uzņēmumiem izmaksā miljardiem mārciņu,
liecina veiktais pētījums.
Britu nodarbinātības interneta vietne "MyJobGroup.co.uk" aptaujājusi
1000 darbinieku, secinot, ka teju seši procenti jeb aptuveni divi
miljoni no 34 miljonu cilvēku lielā Lielbritānijas darbaspēka vairāk
nekā stundu dienā jeb astoto daļu darbadienas pavada dažādos sociālajos
medijos.
Iegūtie "rezultāti skaidri parāda, ka Lielbritānijā nodarbinātie
aizvien vairāk laika darbavietās pavada sociālajos tīklos, kam, ja tas
tiks atstāts bez uzraudzības, varētu būt negatīva ietekme uz daudzu
uzņēmumu produktivitāti visā valsts teritorijā", norāda portāla
izpilddirektors Lī Fejers.
Pēc pētījuma veicēju aplēsēm, sociālajos medijos pavadītais laiks
Lielbritānijai varētu izmaksāt līdz pat 14 miljardiem mārciņu (11,88
miljardiem latu).
Aptaujā noskaidrots, ka darba laikā sociālos medijus Lielbritānijā
lieto 55% strādājošo. Un daudzi šādi pavada tik ievērojamu darba laika
daļu, ka tas ietekmē uzņēmuma ražīgumu.
Neraugoties uz šāda netikuma negatīvo ietekmi uz ekonomiku, daudzi
apjautātie noliedz, ka tam būtu negatīvas sekas uz darba efektivitāti.
To atzīst tikai 14% respondentu, toties 10% apjautāto ir pārliecināti,
ka laika pavadīšana sociālajos tīklos likusi viņiem strādāt vēl ražīgāk.
Ņemot vērā šo tīklu popularitāti, nav pārsteigums, ka lielākā daļa (68%) arī iebilst pret to aizliegumu darba laikā.
Tikai viena trešdaļa paudusi atbalstu tādu vietņu kā "Facebook", "Twitter", "Flickr" un "YouTube" bloķēšanai darba laikā.
tvnet.lv