Microsoft iesniegusi Lietuvas tiesā pieprasījumu pret torentu lapu
LinkoManija, kuras īpašnieks esot Kestas Ermanas, kā arī lūgusi
Lietuvas policiju ierosināt lietu pret vairāk nekā 100 lapas
lietotājiem. Prasības summa tiesā ir 43 miljoni dolāru.
Microsoft iesniedzis tiesā pieprasījumu pēc kompensācijas no
Lietuvas torentu lapas LinkoManija par kopējo summu 43 miljoni dolāru.
LinkoManija tiek uzskatīta par lielāko Lietuvas torentu lietotāju
mājaslapa. Kā ziņo Microsoft pārstāvis, Lietuvas antipirātisma
organizāciju LANVA (analogs Latvijā - AKKA/LAA) sniegs visu
nepieciešamo atbalstu Microsoft prasībā pret minēto torentu lapas
īpašnieku.
Pieprasījums iesniegts Viļnas reģionālajā tiesā par subjektu - Microsoft Office nelegāla izplatīšana torenta mājaslapā.
Lai arī Microsoft pieprasa kompensēt radušos zaudējumus par summu 43
miljoni dolāru, Lietuvas likumdošana paredz maksimālo summu līdzīgos
gadījumos - 53 000 dolāru.
2009.gada novembrī Microsoft bija vērsies arī Lietuvas valsts
policijā pret vairāk nekā 100 minētās torentu lapas lietotājiem. Pirmā
tiesas sēde paredzēta šī gada februārī.
Ceturtdiena, 28.janvāris (2010), plkst.10:56 | Portāls nra.lv, Olga Veģe
Portāls
"draugiem.lv”, kurā Latvijas iedzīvotāji izveidojuši nu jau miljonu
profilu, drīzumā ieplānojis mainīt sākuma lapas un profila lapu
dizainu. To nra.lv apliecināja draugiem.lv radošais direktors Guntars
Meluškāns.
"Nekāda revolūcija gan nenotiks,” atzina G. Meluškāns.
„Tas ir ļoti uzmanīgs darbs, jo daudzi lietotāji savu profilu uztver kā
privāto teritoriju. Tādēļ visi uzlabojumi būs ķirurģisks, ļoti uzmanīgs
darbs.”
Konkrēti termiņi, kad mainīsies draugiem.lv izskats, netiek minēti, jo
pagaidām visas radošās idejas vēl neesot pat „uzliktas uz papīra”.
Tiesa, tiek solīts, ka ierastā, draugiem.lv raksturīgā vizuālā
noformējuma oranžā krāsa netiks mainīta. Tāpat netikšot mainītas
dažādās funkcijas un rīki. Izmaiņas skars vienīgi stila elementus,
tāpat tikšot novērsts informatīvais pārsātinājums. Portāls kļūšot
pārskatāmāks un parocīgāks.
G. Meluškāns arī atgādināja, ka zināmas izmaiņas draugiem.lv jau
piedzīvojis arī līdz šim. Pērnā gada laikā pakāpeniski tika mainīta
„domubiedru” sadaļa, arī fotogaleriju izskats. Tagad kārta pienākusi
centrālajai lapai un lietotāju profiliem.
Ja kāds grib savām rokām pataustīt vēsturi - tagad ir tāda iespēja.
Maikls Vincents savā mājaslapā ir izveidojis Windows 3.1 online
emulatoru, kas gan nav pilnīgs, bet sniedz diezgan precīzu iespaidu par
Windows "vectētiņu". Ir pat klasiskā spēle "Minesweeper".
Atceramies, ka 1992. gada 1. martā iznākušais Windows 3.1 bija
pirmā šīs operētājsistēmas versija, kurai bija komerciāls pieprasījums.
Ar v3.1 sākās standartizēts skaņas atbalsts un krāsu attēlojums ar
dziļumu līdz 32 bit, kā arī lielākas monitora izšķirtspējas. Arī
TrueType fonti, OLE-saskarne un vilkšana ar peli pirmoreiz parādījās tieši šai versijā.
Windows 3.1 emulators (labāk darbojas ar Chrome nekā Firefox).
Kuram gan nepatīk, ja kaut ko var dabūt bez maksas? Un kuram gan
nepatīk bezmaksas programmas? Taču daudzi datoru lietotāji diemžēl ir
tādi, kam patīk lejupielādēt jebko, kas ir bez maksas, tādā veidā
piesārņojot savu datoru un nereti uzraujoties uz kaut ko, kas patiesībā
tik nekaitīgs nemaz nav. Tās var jums ienest dažādus vīrusus un
nevēlamas papildus programmas. Tādēļ ieteicams būtu lejupielādēt šādas
programmiņas no uzticama to veidotāja un izplatītāja. Tādēļ šoreiz
mazliet par dažām labākajām Microsoft bezmaksas programmiņām, kurām var
uzticēties.
1. Scalable Fabric Uzinstalējot šo mini
aplikāciju, jebkurš logs, ko minimizēsiet, samazināsies par thumbnail
un nonāks desktopa malā. Tas palīdz padarīt pārskatāmāku logu
pārvaldīšanu un tādējādi ir vieglāk izvēlēties vajadzīgo logu. Atvērt
to var vienkārši pārvelkot ar peli šo mazo attēlu uz ekrāna centru. Lejupielādē Scalable Fabric
2. Insomnia Ir
visai kaitinoši, kad tavs Windows & pāriet uz sleep režīmu laikā,
kad tu lejupielādē kādu lielu failu vai veic datora skenēšanu. Šis
varētu būt tavs risinājums. Vienkārši palaid šo bezmiega programmiņu un
tā neļaus datoram iemigt. Lejupielādē Insomnia
3. Process Monitor Šī
programma pārskata visus datora procesus un palīdz ērti un pārskatāmi
redzēt cik daudz resursus patērē katrs datora process, tas var būt arī
gana noderīgi, ja esat kāda vīrusa meklējumos jūsu datorā, jo programma
arī parāda, kuri procesi uzvedas aizdomīgi aktīvi. Lejupielādē Process Monitor
4. Virtual PC Virtual
PC padara vieglāku pārvietošanos pa dažādām Windows operētājsistēmām.
Šī programma tika galvenokārt izveidota, lai padarītu ērtāku pāriešanu
uz Windows 7 XP režīmu, kas ir nepieciešams tām programmām, kas
nedarbojas uz Windows 7, bet jums kā datora lietotājam ir gana
būtiskas. Lejupielādē Virtual PC
5. Truespace Šī
programma satur praktiski visu, kas nepieciešams, lai izveidotu 3D
modeļus, pievienotu faktūras, gaismas efektus un pat izveidot gana
kvalitatīvas animācijas. Agrāk šī programma maksāja gandrīz 600 USD,
bet nu tā ir bezmaksas. Lejupielādē Truespace
Pagājušajā gadā tika uzlauzta mājas lapa „Rock You”, kurā bija
reģistrējušies 32 miljoni lietotāju. Pētot nopludinātos datus,
noskaidrotas lietotāju visbiežāk izmantotās paroles.
Visbiežāk izmantotās paroles ir „123456”, „12345” un „123456789”
Portāls techrunch.com raksta, ka pirmās trīs vietas ieņem
elementāras un viegli uzlaužamas ciparu kombinācijas, attiecīgi
„123456”, „12345” un „123456789”. Kā ceturto biežāk izmantoto paroli,
lietotāji izmantojuši vārdu „password” jeb „parole”. Frāze „iloveyou”
jeb „estevimilu” ierindojusies piektajā vietā.
Pētījumā konstatēts, ka no 32 miljoniem reģistrētajiem
„Rock You” lietotājiem, diemžēl tikai 0.2 procentiem paroles uzskatāmas
par drošām jeb tādām, kuras sastāv no dažādu simbolu, numuru, lielo un
mazo burtu kombinācijām.
Visai bažīgus pētījumu autorus dara fakts, ka lietotāji
vienu un to pašu paroli izmanto vairākās vietnēs, arī tādās, kurās
glabājas svarīga personīgā informācija. Šādā veidā ļaundari viegli var
piekļūt sensitīvai informācija, tāpēc pētījuma autori e-pastos, banku
kontos un ar darbu saistītajās mājas lapās iesaka izmantot sarežģītākas
paroles.
Japānas elektronikas kompānija "Sony Corp." trešdien paziņoja, ka jauno
kustību jūtīgo pulti videospēļu konsolēm "PlayStation 3" tirgū laidīs
2010. gada rudenī, tādējādi iesaistoties konkurences cīņā ar Japānas
"Nintendo Co." konsolēm "Wii".
Pults kopīgi ar konsolē iestrādātu videokameru uztvers spēlētāju
kustības, kuras atdarinās uz ekrāniem esošie spēļu tēli, norāda "Sony".
"Sony" struktūrvienības "Sony Computer Entertainment Inc." vadītājs
Kazuo Hirai apsolījis izstrādāt "aizraujošas un dažādas spēles"
jaunajai pultij, kas rudenī tirdzniecībā nonāks Japānas,
Ziemeļamerikas, Eiropas un citos tirgos.
Kompānija pults prototipu prezentēja jau pērn, tai nedaudz atgādinot "Nintendo" izstrādāto pulti.
"Sony" un videospēļu konsoles "Xbox 360" izstrādātājs ASV
informācijas tehnoloģiju kompānija "Microsoft Corp." ievērojami zaudēja
konkurences cīņā ar "Wii", kad tas pirmo reizi tirdzniecībā nonāca
2006.gadā, spēlētājiem piedāvājot iespējas izmanto kustību jūtīgas
pultis.
Taču šobrīd abas kompānijas cenšas atkārtot "Wii" panākumus.
"Microsoft" līdz šā gada beigām plāno izstrādāt jaunu tehnoloģiju,
kas cilvēkiem sniegs iespēju spēlēt videospēles, izmantojot tikai
ķermeņa kustības, nevis turot rokās pultis.
Kompānijas sistēma "Natal" izmanto kameru un balss un sejas
atpazīšanas programmu, kas atpazīst cilvēkus un to kustības, nodrošinot
tiem iespējas spēlēt braukšanas spēles, tikai kustinot rokas un
imitējot stūrēšanas kustības.
Visi jau zinās to, ka Windows 7 ir pavisam jauna Microsoft radīta
operētājsistēma un varbūt pat, ka vislabākā visā vēsturē.
Operētājsistēmā vienmēr vajag šo un to sakonfigurēt pēc mūsu vēlmēm,
bet kā lai to visu izdara, ja nevar atrast kur un ko konfigurēt? Tad,
lūk, šim nolūkam ir domāts ''God Mode'' kurā var atrast visus
iestatījumus vienviet!
Kā lai tiek pie ''God Mode''?
Tas ir pavisam vienkārši... Atliek vien izveidot jaunu mapi ar nosaukumu
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Un mēs iegūstam tādu pašu ikonu kā control panel, bet ar nosaukumu
"God Mode". Tad nu šī arī būs tā vieta, kurā mēs visu varam konfigurēt
vienuviet.
Japānas inženieri ir radījuši visai interesantu un jaunu koncepciju par to, kādai būtu jābūt datorpelei. Jauno Jupiter Mouse,
atšķirībā no tās radagabaliem, nevajag bīdīt pa galda vai kādu citu
virsmu. Jaunā pele ir izveidota kā lode, kas lietotājam jātur rokā. Uz
bumbiņas virsmas ir četras pogas, un tajā ir iebūvēts akselerometrs,
pateicoties kuram tiek noteikta manipulatora atrašanās vieta telpā.
Lodveida peles noliekšana uz vienu vai otru pusi fiksējas, un tiek
pārbīdīts kursors. Turklāt tiek fiksēts arī ātrums, ar kādu noliekšana
notiek, kas izmaina kursora kustības ātrumu. Šādu manipulatoru ir īpaši
ērti lietot, strādājot ar trīsdimensiju programmām, piemēram, spēlēm,
vai arī virtuālo planetāriju. Peles korpuss ir izgatavots no ekoloģiski
tīra materiāla – oša koksnes. Maksā šāda pele salīdzinoši dārgi - 246
dolārus.
Viens no pasaules vadošajiem datu drošības risinājumu
izstrādātājiem Astaro Corporation ir izstrādājis jaunu profesionālu
ugunsmūri Astaro Essential Firewall, kas ikvienam lietotājam turpmāk būs pieejams bez maksas. Astaro Essential Firewall ir veidots uz maksas produkta Astaro Security Gateway bāzes, kas ir starptautiski atzīts par vienu no labākajiem datu aizsardzības risinājumiem pret ārējiem datu drošības draudiem gan mazām, gan lielām organizācijām.
Bezmaksas ugunsmūris Astaro Essential Firewall sevī ietver visu
pamatfunkcionalitāti, kas nepieciešama ikvienai organizācijai tās
datortīkla aizsardzībai, turklāt tā funkcionalitāti ir iespējams
paplašināt pēc vajadzības pievienojot arī citus produktus kā SSL VPN,
SPAM filter, WEB security, SMTP security, Remote Ethernet Device,
Astaro Wireless Security, Mail Archiving Service utt.
Essential Firewall ir brīvi pieejams Internetā gan kā fiziskais, gan virtuālais risinājums.
Astaro Essential Firewall funkcionalitāte:
* Networking: Internet Router, Bridging, DNS server & proxy, DynDNS, DHCP server & relay, NTP support, automatic QoS
* Network Security: Stateful Packet Inspection Firewall & Network Address translation (DNAT/SNAT/Masquerading)
* Remote Access: PPTP and L2TP over IPSec support (including iPhone support)
* Logging/Reporting:
Full logging on local hard drive, searching, real-time reports for
hardware, network usage and network security, daily executive reports
* Management:
Web-based GUI in local languages, setup wizard, configuration backup
& restore, administrator notifications, SNMP support, centralised
management via Astaro Command Center
Astaro risinājumu autorizētais izplatītājs Latvijā ir IT uzņēmums „Ermitāžas risinājumi”,
kas nepieciešamības gadījumā, var atbilstoši Jūsu vajadzībām veikt
ugunsmūra instalēšanu, konfigurēšanu un apkalpošanu, kā arī sniegt
konsultācijas. Vairāk informācijas lasiet šeit.
Bija laiks, kad datori aizņēma lielas telpas, tajos bija daudz vadu
un radio lampu, un bieži vien nebija nekādu ekrānu. Un, saprotams, to
reālā jauda bieži vien bija mazāka nekā parastam mūsdienu netbukam par
pāris simtiem latu. Taču tieši šie monstri bija pamatā tam, kas ir
tagad. Palūkosimies uz šiem vēstures lieciniekiem to zelta laikmetā,
pagājušā gadsimta 40. līdz 60. gados.
1.
Z4 (1944) Šo datoru vectētiņu radīja leģendārais vācu inženieris
Konrāds Cuze (Konrad Zuse), un Z4 bija tiešs pēctecis 1941. gadā
radītajam Z3, kas bija pirmā programmējamā automātiskā skaitļošanas
mašīna pasaulē. Z4 strādājot patērēja apmēram 4 kilovatus
elektroenerģijas, un tā takts frekvence bija 40 herci. Kā atmiņa
darbojās 64 32 bitu reģistri, kas atbilst 256 baitu atmiņai. Viena
saskaitīšanas operācija tika izpildīta 0,4 sekundēs. Z4 var apskatīt
Vācu muzejā, Minhenē.
2.
Colossus (1944) Pirmās divas Kolosu iekārtas Mark1 un Mark2 tikai
izmantotas Otrā pasaules kara laikā, lai britu kriptogrāfi uzlauztu
vācu vērmahta šifrētos ziņojumus. Mašīna apstrādāja 5000 simbolus
sekundē, un varēja arī vairāk, taču, ņemot vērā, ka tā strādāja ar
papīra lentēm, pastāvēja liela iespēja tās saraut. Līdz pat 1970.
gadiem šo datoru eksistence bija liels noslēpums. Taču tad tika
izlemts, ka šo mašīnu radītāju uzkrātās zināšanas var stimulēt tehnikas
un tehnoloģiju attīstību.
3.
ENIAC (1946) 1946. gadā, kad parādījās ENIAC, šī mašīna momentā ieguva
apzīmējumu – „Giant Brain” jeb Gigantiskās smadzenes. Un jāteic, ka
iekārta tiešām bija liela. Svēra vien šis pasaulē pirmais universālais
elektronu ciparu dators veselas 27 tonnas. Mašīnas jaudas tika
izmantotas arī aprēķinos, kurus izmantoja ūdeņraža bumbas radīšanai.
Iespējams, pasaulē pašas pazīstamākās un slavenākās mašīnas
programmēšana varēja aizņemt nedēļas un prasīja veikt daudzas ar
aparatūru saistītas manipulācijas, kas prasīja operatoru roku darbu.
4.
Whirlwind (1951) Masačūsetsas tehnoloģiskajā institūtā (Massachusetts
Institute of Technology) radītais Viesulis bija pasaulē pirmais dators,
kuram iegūtās informācijas atainošanai tika izmantots ekrāns. Iesākumā
šim datoram bija 512 baitu atmiņa, un tas varēja izpildīt 20 tūkstošus
instrukciju vienā sekundē, bet vēlāk, pateicoties ieviestajai atmiņai
ar magnētiskajiem serdeņiem, kas bija kas attāli līdzīgs mūsdienu RAM,
darba ātrums dubultojās, kas padarīja Whirlwind par pašu ātrāko datoru
visā pasaulē tajā laikā. Saskaitīšanas operācija tika izpildīta 8
miksrosekundēs, reizināšana 25,5 mikrosekundēs (izmantojot elektronu
lampu atmiņu 61 mikrosekundē), bet dalīšana - 57 mikrosekundēs.
5.
UNIVAC I (1951) Iekārta, kuras vārds atvasināts no nosaukuma UNIVersal
Automatic Computer – universālais automātiskais kompjūters. Tas bija
pirmais komerciālais Amerikā radītais dators, kuru izveidoja tā pati
komanda, kura stādāja pie ENIAC izveides. Šo mantu, kura svēra 13
tonnas, un uzbūvētas tika 46 tādas sistēmas, varēja iegādāties,
samaksājot 1,5 miljonus ASV dolāru. UNIVAC I strādāja ar 2,25 MHz takts
frekvenci un izpildīja 1905 instrukcijas sekundē.
6.
WITCH (1951) Dators ar nosaukumu WITCH ir zināms arī kā Harwell
Dekatron Computer, un šī mašīna neizcēlās ar lielu ātrdarbību. Tā
piemēram, viena reizināšanas operācija aizņēma 5 līdz 10 sekundes, bet
pluss bija tas, ka dators varēja strādāt bez cilvēku iejaukšanās ilgu
laika periodu. Tajā varēja ielādēt nepieciešamos datus un mierīgi ļaut,
lai iekārta izskaitļo rezultātu. Tā piemēram, nebija nekas īpašs, ja to
mierīgi atstāja darbojamies uz nedēļu un vairāk bez cilvēku klātbūtnes
Ziemassvētku vai Lieldienu laikā.
7.
BESK (1953) Šis zviedru lolojums BESK - (Binär Elektronisk
SekvensKalkylator), bija dators ar 2560 baitu lielu atmiņu, 512 - 40
bitu vārdi. Tas veica saskaitīšanas operāciju 56 mikrosekundēs, bet
reizināšanas - 360 mikrosekundēs. Pavisam mazu brīdi tas bija pasaulē
ātrākais dators. Interesanti, ka autors sākumā piedāvāja datoru saukt
par COGNAC (konjaks), bet, kad oficiālās personas to noraidīja, tad
nosauca par BESK, kas nozīmē – rūgtais, sīvais. Arī alkohola
apzīmējums. Ej nu saproti, vai tas zviedru humors, vai arī cilvēkam
tiešām bija problēmas ar spirtoto dziru.
8.
IBM 702 (1955) IBM šo projektu izziņoja jau 1953. gadā, bet pabeidza
tikai 1955. Dators tika izīrēts komerciāliem mērķiem, un tā atmiņas
apjoms bija 10 Kb, bet vienā sekundē tas izpildīja 3950 saskaitīšanas
vai atņemšanas operācijas.
9.
IBM NORC (1954) Šis dators ar vārdu NORC (Naval Ordnance Research
Calculator) – Jūras karaspēku artilērijas tehniski pētnieciskā
skaitļošanas mašīna, kopā ar iepriekš pieminēto Whirlwind, bija sava
laika superdatori. Mašīna varēja izpildīt 15 tūkstošus operāciju
sekundē, pirmais modelis strādāja ar 2000 64-bitu vārdiem, kas veidoja
16Kb atmiņu.
10.
IBM 305 RAMAC (1956) Dators, kurš bija pirmais komerciālais dators ar
cietajiem diskiem. Saprotams, to ietilpība bija smieklīga, salīdzinot
ar mūsdienu cietajiem diskiem, tikai 5 megabaiti kā maksimums, un
sistēmā bija 50 šādi 24 collu lieli diski. Konkrētais modelis ir viens
no lielākajiem pēc izmēriem IBM radītajiem datoriem.
11.
Bendix G-15 (1956) Bendix G-15 svēra, salīdzinot ar iepriekšējiem
monstriem, nieka 450 kilogramus un tika tirgots par 60 tūkstošiem
dolāru, kas ir stipri vien nedaudz, ja atceramies iepriekš minētā
UNIVAC I cenu. Datora atmiņa bija 7,6 Kb. Tas bija pirmais personālais
dators. Kopā tika saražotas vairāk kā 400 šādas iekārtas.
12.
Pegasus (1956) Britu izgatavotais Ferranti Pegasus bija ieplānots kā ne
pārāk dārgs un ļoti stabils un drošs savā darbībā dators. Tam bija 25
kB pamata atmiņa un 280 baitu ātrdarbīga papildu atmiņas iekārta.
Datora modelis Pegasus 2, kurš izgatavots 1955. gadā, vēl arvien
veiksmīgi darbojas un ir apskatāms Londonas Zinātnes muzejā. Datora
korpusu izgatavoja firma Rolls Royce.
13.
AN/FSQ-7 (1958) Datoru AN/FSQ-7 radīja kompānija IBM kopā ar amerikāņu
pretgaisa aizsardzības spēkiem, un to izmantoja kopā ar pretgaisa
aizsardzības sistēmu SAGE. Dators aizņēma 2000 kvadrātmetrus telpas un
svēra 275 tonnas. Kopā tikai izgatavotas 52 šādas mašīnas. AN/FSQ-7
pārspēja ātrdarbībā gan NORC, gan arī Whirlwind, un vienā sekundē
izpildīja līdz pat 75 tūkstošiem operāciju.
14.
IBM 7090 (1959) Dators IBM 7090 tika radīts kā aparāts, kurš paredzēts
apjomīgu zinātnisko un tehnoloģisko uzdevumu risināšanai. Šo 2,9
miljonus dolāru vērto mantu izmantoja NASA, lai vadītu kosmisko kuģu
lidojumus. 1961. gadā parādījās datora modelis IBM 7094, kas palicis
atmiņā kā dators, kurš spēja atskaņot mūziku, konkrēti kompozīciju
Daisy Bell.
15.
AKAT-1 (1959) Šis poļu dators bija pirmais diferenciālvienādojumu
risināšanai izveidotais dators uz tranzistoru bāzes. Diemžēl plašākā
ražošanā konkrētais modelis tā arī nenonāca.
16.
Datasaab D2 (1960) Vēl viens zviedru radīts dators, kurš svēra 200
kilogramus, un tam bija 15 Kb liela atmiņa. Dators spēja izpildīt 100
tūkstošus saskaitīšanas operāciju sekundē. Šis dators tika radīts, lai
pārbaudītu datorizētās vadības sistēmas funkcionēšanu lidmašīnās.
Datasaab bija kompānijas Saab lidmašīnu elektronikas izstrādes
apakšnodaļa.
17.
BRLESC I (1962) BRLESC I (Ballistic Research Laboratories Electronic
Scientific Computer) – ballistikas pētījumu laboratorijas
elektroniskais zinātniskais dators, tika izmantots pamatā militāru
uzdevumu risināšanai. Datora atmiņas apjoms bija 36Kb, bet ātrdarbība –
5 miljoni operāciju sekundē.
18.
Honeywell 200 (1963) Honeywell 200 un citi šīs sērijas datori tika
izveidoti kā IBM komerciālo datoru modeļu, īpaši modeļa IBM 1401,
konkurenti. Šiem datoriem bija pašiem sava programmēšanas valoda –
Easycoder.
19.
UNIVAC 1108 (1964) Datoram UNIVAC 1108, kurš bija veidots jau uz
tranzistoru bāzes un atbalstīja darbu ar trīs procesoriem, bija 1Mb
atmiņa – (262144, 32 bitu vārdi). Kā atmiņas iekārtas tika izmantotas
integrālās mikroshēmas.